Søgepuljen
Alle aktive kan søge midler fra søgepuljen til at lave aktiviteter for SLS’ medlemmer.
Alle aktive kan søge midler fra søgepuljen til at lave aktiviteter for SLS’ medlemmer.
Søgepuljen er til for at afdelingerne kan få dækket udgifter til aktiviteter, der involverer medlemmer og aktive. Alle afdelinger kan søge penge i søgepuljen. Her på siden kan du læse mere om:
Der er ikke nogen grænse på ansøgningernes størrelse, men forretningsudvalget vurderer ansøgningerne ud fra en samlet vurdering af hele puljen.
Ideen bag søgepuljen er, at give mulighed for at lave aktiviteter for SLS’ medlemmer. For at at kunne få penge fra søgepuljen til en aktivitet, skal den ligge indenfor rammerne af SLS’ politik. Og så skal aktiviteten opfylde flest muligt af disse punkter:
Forretningsudvalget administrerer midlerne i søgepuljen. Dette betyder, at de kritisk vurderer ansøgninger op imod de stillede kriterier, og om nytteværdien er til gavn for medlemmerne. Landsbestyrelsen har vedtaget Søgepuljekriterierne, som er den overordnede ramme for forretningsudvalgets behandling af søgepuljeansøgniger.
Hver lokalbestyrelse kan kun få godkendt én søgepuljeansøgning ad gangen. Det er muligt derudover at få forhåndsgodkendt en efterfølgende aktivitetet, men I kan først igangsætte aktiviteten og få udbetalt pengene til den, når regnskabet fra den forrige aktivitetet er godkendt.
Hvis jeres afdeling har fået penge fra søgepuljen til en aktivitet, skal I senest 14 dage efter at aktiviteten er afholdt indsende regnskab og bilag og tilbageføre evt. overskydende beløb til SLS.
Sådan gør I:
Husk, at I også skal følge SLS' økonomiske regler, når I afholder søgepuljearrangementer.