Ledelse af borgerinddragelse

Forskning viser, at god borgerinddragelse fører til bedre behandlingsresultater, større patientsikkerhed og mere tilfredse patienter. Lederforeningen har medvirket til undersøgelse af erfaringerne fra 15 eksempler på borgerinddragelse.

Oprettet: 27.11.2019

Ledere i sundhedssektoren i både kommuner og regioner står over for en vigtig opgave med at inddrage borgere og pårørende i samarbejdet om at løse og udvikle velfærdsopgaverne.

Mange er allerede godt i gang, og der er mange frugter at høste ved at inddrage borgerne, når kommuner og regioner skal levere velfærd. Fx bedre resultater, mere tilfredse patienter og en stærkere faglighed. Men meget kan spænde ben undervejs.

Lederforeningen har medvirket til ny publikation fra Væksthus for ledelse. I publikationen finder du erfaringer og resultater fra 15 meget forskellige eksempler på vellykket ledelse af borgerinddragelse i sundhedssektoren og kan læse om tre vigtige opgaver for ledere, der står i spidsen for borgerinddragelsen.

Du kan downloade eller bestille publikationen gratis.

Få pjecen HER