Bestyrelsen
Nedenfor kan du finde oplysninger om bestyrelsen, ansvarsområder, møder m.m. samt om medlemmer, der repræsenter FS K&T (og DASYS) i diverse udvalg. Du er til enhver tid velkommen til at kontakte de enkelte medlemmer af bestyrelsen eller skrive til vores webmail, hvis du har en god ide, et spørgsmål, kommentarer eller andet
Bestyrelsen
FS K&T's bestyrelse konstituerede sig d. 20. november 2023
Parenteser, ( ), angiver områder, som man er medansvarlig på.
Formand, DSR, (DASYS & høringsvar), Nordisk Baltisk samarbejde
Ida Elisabeth Højskov
Klinisk sygeplejespecialist, cand. cur., phD
Arbejdssted: Thoraxkirurgisk afdeling, Rigshospitalet
Ida.Elisabeth.Hoejskov@regionh.dk
Arb. tlf.: 35 45 18 43
Næstformand, DASYS & høringsvar, (DSR), (Landskursus), (Stipendium), Hjemmeside
Inge Schjødt
Klinisk sygeplejespecialist, cand. cur., phD
Arbejdssted: Hjertesygdomme, Aarhus Universitetshospital
ingeschj@rm.dk
Arb. tlf.: 29 27 01 77
Landskursus og SIG grupper
Ulla Dam-Schmidt
Sygeplejerske med specialfunktion, MKS,
Arbejdssted: Kardiologisk ambulatorium, BBH/ Frederiksberg Hospital
ulla.dam-schmidt@regionh.dkl
Arb. tlf.: 20 28 27 44
Redaktør for Cirkulation, Facebook og FS K&T app, europæisk samarbejde
Vivi Skibdal Frydensberg
Uddannelsesansvarlig, Forløbskoordinator arytmi, Cand.Scient.San, phD
Arbejdssted: Hjertemedicinsk afdeling B, Ambulatoriet, Odense Universitetshospital
Vivi.Frydensberg@rsyd.dkl
Kasserer, stipendier (Hjemmesiden, Facebook & FS K&T app)
Malene Haugaard Hansen
Klinisk sygeplejespecialist, cand. cur.
Arbejdssted: Hjerte, Lunge og Karkirurgisk Afdeling, Odense Universitetshospital
Malene.Haugaard.Hansen1@rsyd.dk
Ansvarsområde | Ansvarlig | Medansvarlig |
---|---|---|
FS K&T | Ida | Inge |
DSR | Ida | Inge |
Kasserer | Malene | Ida |
Stipendie | Malene | Ida, Inge |
DASYS & høringsvar | Inge | Ida |
Landskursus | Ulla | Inge |
Hjemmeside | Inge | Malene |
Europæisk samarbejde | Vivi | |
Nordisk baltisk samarbejde | Ida |
|
Cirkulation | Vivi | |
SIG-grupper | Ulla | |
FS K&T app/FB | Vivi | Malene |
Nedenfor kan du se, hvornår og hvor bestyrelsen holder møder i 2024
2024
7. februar kl. 13.30-16.00, Online møde
18. april kl. 9.30 - 15.00, Kvæsthuset København
23. maj kl. 19.00-21.00, Online møde
Efterårets møder fastlægges senere
Bestyrelsen tilstræber at være repræsenteret ved relevante faglige kongresser i europæisk og nordisk regi.
Bestyrelsen har endnu ikke taget stilling til kongresdeltagelse i 2024.
Bestyrelsen/FS K&T søger at være repræsenteret der, hvor vores synspunkter er relevante og betydningsfulde, f.eks i arbejdsgrupper i regi af sundhedsstyrelsen, Dansk Sygeplejeråds arbejde, Dansk Sygeplejeselskab (DASYS) og de kliniske kvalitetsdatabaser inden for specialerne.
Repræsentanter
Faste udvalg og grupper:
DASYS bestyrelse
Ida E Højskov, Afdeling for Hjerte- og Lungekirurgi, Rigshospitalet
Forskningsrådet - DASYS
Søsserr Grimshaw-Aagaard, Hjerteafdelingen, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital
Uddannelsesrådet
Ingen repærsentantion lige nu. Håber, vi kan indstille et andet medlem til dette råd. Hvis du er interesseret at stille op til rådet - kontakt FS K&T's formand
Dokumentationsrådet - DASYS
Gitte Ellekrogh Ingwersen, Roskilde Kardiologisk Afdeling, Sjællands Universitetshospital
Dorte Bæk Olsen, Afdeling for Hjerte- og Lungekirurgi, Rigshospitalet
Dansk Atrieflimren Database
Ulla Dam-Schmidt, Hjerteafdelingen, Frederiksberg/Bispebjerg Hospital
Ina Qvist, Diagnostisk Center, Regionshospitalet Silkeborg, Hospitalsenhed Midt
Margit Brinck, Hjertemedicinsk Ambulatorium, Odense Universitetshospital
Dansk Hjerterehabiliteringsdatabase
Dorrit Grosen Andersen, Rehabiliteringsklinikken, Dagafsnit 1&2, Hjertesygdomme, Aarhus Universitetshospital
Annette Pedersen, Hjertemedicinsk Ambulatorium, Kolding Sygehus
Tove Bønkel Hanghøj, Hjerterehabiliteringskoordinator/sygeplejerske, Regionshospital, Nordjylland
Dansk register for Akut Koronart Syndrom (DanAKS)
Pernille Palm, Kardiologisk Klinik, Afsnit 3141, Rigshospitalet
Mette Jönsson, Hjertesygdomme, Aarhus Universitetshospital (barsel)
Dansk Hjertesvigtdatabase
Ingelise Knøfler, Hjertecentret, Rigshospitalet
Inge Schjødt, Hjertesygdomme, Aarhus Universitetshospital
Camilla Thomassen, Hjertesvigtsklinikken, Hjertemedicinsk afdeling, Odense Universitetshospital
Databasen for Familiær Hyperkolesterolæmi
Anna Nielsen, Hjertemedicinsk Klinik, Rigshospitalet
Lotte Hessing Kobbelgaard, Lipidklinikken, Kardiologisk Afdeling, Aalborg Universitetshospital
Lis Thomsen, Hjertemedicinsk Ambulatorium, Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg
Dansk Ablations database
Margit Brinck, Hjertemedicinsk ambulatorium, Odense Universitetshospital
Den Multidisciplinære Hjertegruppe/DMHG
Repræsentantskabet & forretningsudvalget:
Ingelise Knøfler, Hjerteafdelingen, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital (FS K&T)
Inge Schjødt, Hjertesygdomme, Aarhus Universitetshospital (FS K&T - Dansk Hjertesvigtdatabase)
Repræsentantskabet:
Ulla Dam-Schmidt, Hjerteafdelingen, Frederiksberg/Bispebjerg Hospital (FS K&T - Dansk Atrieflimren Database)
Sundhedsstyrelsens udvalg for Hjertesygdomme
Pernille Preisler, Hjertemedicinsk Klinik, Rigshospitalet
Rikke Degn, Regionhospitalet Gødstrup
National koordinationsgruppe for PRO-hjertesvigt
Camilla Thomassen, Hjertesvigtsklinikken, Hjertemedicinsk afdeling, Odense Universitetshospital
Ida E Højskov, Afdeling for Hjerte- og Lungekirurgi, Rigshospitalet
Medicinrådets fagudvalg vedrørende hypertrofisk kardiomyopati
Malene Mortensen, Klinik for arvelige hjertesygdomme, Hjertesygdomme, Aarhus Universitetshospital
Workshop om hjerterehabilitering ved iskæmisk hjertesygdom i regi af Dansk Kardiologisk Selskab 2.11.2023
Annette Pedersen, Hjertemedicinsk Ambulatorium, Kolding Sygehus
Tove Bønkel Hanghøj, Hjerterehabiliteringskoordinator/sygeplejerske, Regionshospital, Nordjylland
Lone Braüner Bjerregaard, Hjertesygdomme, Regionshospital Gødstrup
Gry Terp Pedersen, Kardiologisk sengeafsnit / Akut sengeafsnit, Frederiksberg/Bispebjerg Hospital
Oversigt opdateret d. 28. december 2023
Bestyrelsesmedlem i FKS&T … er det noget for dig? Det håber vi.
Vi mangler medlemmer, der vil engagere sig i bestyrelsen. Så, kære medlem, en opfordring til at overveje opstilling til bestyrelsen i Faglig Selskab for Kardiovaskulære og Thoraxkirurgiske Sygeplejersker til august 2024.
Men, hvis du allerede nu har lyst til at snuse til arbejdet i bestyrelsen, så kan du blve medlem som observatør. Kontakt formanden, Ida E Højskov, hvis du har interesse heri.
Hvad indebærer bestyrelsesarbejdet?
Rent praktisk er der 4-6 bestyrelsesmøder i løbet af
den etårige valgperiode, som er enten heldagsmøder hvor vi fysisk mødes eller virtuelle aftenmøder.
Indimellem arbejder vi med det område eller de områder, vi enten er ansvarlige eller medansvarlige for.
Det kan f.eks. være kassererfunktionen, europæisk samarbejde, kontakten til SIG-grupperne under FSK&T eller nogle af de andre ansvarsområder.
Landkurset som årligt afholdes i november måned, fodrer også opgaver til bestyrelsen. Herudover afgiver FSK&T høringssvar til f.eks. DASYS og indstiller kandidater til diverse styre- og arbejdsgrupper relateret til de patientpopulationer som er integreret i det faglige selskab.
Bestyrelsesarbejdet giver et fundament for faglig sparring og netværksdannelse.
Det giver mulighed for samarbejdspartnere nationalt, nordisk og europæisk.
Der er 7 medlemmer og 2 suppleanter i bestyrelsen. Et valgt bestyrelsesmedlem sidder for en periode af 2 år, hvor suppleanter er på valg hvert år. Det skal understreges at suppleanter arbejder på lige vilkår med de andre bestyrelsesmedlemmer. Eneste undtagelse er, at de ikke kan vælges som formand, næstformand og
kasserer.
Bestyrelsen håber at denne beskrivelse har givet et indblik i, hvad bestyrelsesarbejdet i FSK&T er og betyder og en interesse i at blive bestyrelsesmedlem i den kommende bestyrelse.
I er velkomne til at kontakte os
I er velkomne til at kontakte en fra den siddende bestyrelse med spørgsmål. I finder vores kontaktoplysninger her på hjemmesiden
eller i app´en.
Afslutningsvis er der kun at henlede opmærksomheden på at: Opstillingsblanketten findes i juli 2024-udgaven af Cirkulation som udfyldes og sendes så den er formanden i hænde senest den 1. august.
Mange hilsner
Bestyrelsen FSK&T