Nyhed
Fortsat rod i lønnen er uacceptabelt
En del regionalt ansatte medlemmer har oplevet rod i lønudbetalingen fra Silkeborg Data i september og oktober. Nu viser det sig, at det fortsætter, og at mange også oplever fejl i udbetalingen og uoverskuelige lønsedler ved indgangen til november. Kredsen følger sagen tæt.
Publiceret:
31. oktober 2024
Senest opdateret:
31. oktober 2024
Kontakt din arbejdsgiver og lønkontoret, hvis du tror, din lønudbetaling er forkert
Silkeborg Data har oprettet en direkte support-hotline og har også 30.10. sendt brev i e-boks til alle berørte medarbejdere. Det er ikke helt klart, hvad der præcist har forårsaget fejlene. Men af brevet fremgår det, at Silkeborg Data forventer, at alle medlemmer efter lønudbetalingen 30. november har modtaget korrekt løn for perioden, og at alle oprydningsaktiviteter er på plads.
Den er helt gal
Kredsformand Christian B. Kummerfeldt siger: "I lyset af de mange medlemshenvendelser, som kredsens TR og faglige konsulenter har modtaget, er det svært at se for sig. For manges vedkommende er lønudbetalingerne helt off, og det betyder noget, når regningerne skal betales. Mange har allerede kontaktet Silkeborg Datas hotline, men vi har set flere eksempler på, at sygeplejerskerne ikke har følt sig tilstrækkeligt hjulpet. Det er selvfølgelig ikke godt nok."
Hold styr på dine planlagte vagter og alle ændringer i vagtplanen
På nuværende tidspunkt har DSR ingen mulighed for at hjælpe medlemmerne, for hverken TR eller de faglige konsulenter har adgang til de nødvendige oplysninger.
Når problemerne hos Silkeborg Data er rettet, kan TR og faglige konsulenter hjælpe med at få overblik over lønsedlerne. Men for at sikre det samlede overblik, er der brug for præcis information om dine planlagte OG ændrede vagter i den periode, hvor der har været fejl i udbetalingen.
Kredsen følger sagen tæt og presser på for en snarlig løsning.