Viser 380 resultater
- Arbejdsmiljø
Bliv arbejdsmiljørepræsentant og styrk dit CV
Interesserer du dig for det psykiske- og fysiske arbejdsmiljø på din arbejdsplads? Så kan rollen som arbejdsmiljørepræsentant være en god måde at forene interesser med mulighed for kompetenceudvikling
Webinar - onlinekursus når det passer dig
Et webinar er et fagligt online kursus på ca. 45 min. Du kan bl.a. se webinarer med temaer som LinkedIn, Karriereafklaring, Kandidatuddannelser og Jobsøgning
I DSR står du stærkere
Vi tror på, at sygeplejersker er de bedste til at varetage sygeplejerskers interesser. Og med mere end 75.000 danske sygeplejersker som medlem kan vi gøre en forskel.
Undgå stikskader
I Danmark bliver ca. 4.000 sygeplejersker hvert år udsat for en stikskader. En stor del, ca. 2.900, stikker sig på urent udstyr. Se her, hvad du kan gøre for at undgå stikskader og hvad du gør, hvis du har stukket dig.
Hvis du er AMiR og leder i arbejdsmiljøgruppen
Arbejdsmiljøgruppen kan være med til at påvirke den kultur, der er på arbejdspladsen i forhold til at forebygge stikskader
Natarbejde
Hvis du arbejder, når andre sover, er det vigtigt at vide, hvordan gener kan mindskes. Det handler bl.a. om tilrettelæggelse af natarbejde og at bruge muligheden for helbredskontrol.
Forebyg vold og trusler
Sygeplejersker skal ikke gå på arbejde og være bange for vold og trusler.
Seksuel chikane
Som sygeplejerske kan du opleve uønsket adfærd af seksuel karakter, når du er på arbejde. Vi har forskellige grænser og seksuel chikane er ofte tabubelagt. Det kan derfor være vanskeligt at håndtere. Hvornår er der tale om seksuel chikane og hvad kan du gøre, hvis du oplever det på arbejdet?
Social Kapital
Begrebet social kapital har fundet vej ind i arbejdsmiljøarbejdet. Men hvad er social kapital? Og hvilke værktøjer findes der? Det forsøger vi at give et overblik over her.
Forandringer i arbejdet
Sundhedsvæsenet er under konstante forandringer. Som sygeplejerske mærker du det måske ved, at der jævnligt sker væsentlige ændringer i dit arbejde, og at det påvirker dit arbejdsmiljø.