Kredsbestyrelsen i Syddanmark
Kontakt bestyrelsen og læs om det arbejde, vi gør for dig og sygeplejersker i kredsen.
Foto:
Stig Vognaes
Kreds Syddanmarks bestyrelse
Det politiske hold er sammensat af kredsbestyrelsen og en politisk ledelse - i alt 25, valgt af og blandt kredsens medlemmer. Den politiske ledelse består af en kredforkvinde samt tre kredsnæstforkvinder/-personer. Kredsbestyrelsen er valgt i en fireårig periode fra december 2025.
Det politiske arbejde i Kreds Syddanmark sætter retning for kredsens lokale politikker og strategier. På kredsbestyrelsesmøderne diskuteres derfor også, hvordan politikker kan omsættes til konkrete handlinger til gavn for medlemmerne.
De omsatte politikker og strategier udmøntes af såvel de sygeplejefaglige som administrative medarbejdere på kontoret, af Dansk Sygeplejeråds repræsentanter lokalt, ligesom der tages højde for politikkerne i forhold til eksterne samarbejdspartnere i blandt andet kommunerne og regionen.
Kontakt bestyrelsen
Hvis du har brug for at kontakte medlemmer af bestyrelsen, kan du henvende dig til kredskontoret.
Den politiske ledelse
Den politiske ledelse består af en kredsforkvinde og tre kredsnæstforpersoner/-kvinder.
Kredsbestyrelsen 2025-2029
Charlotte Rosenberg Møller
Janne Horsted Grevsen
Jesper Østergård Karup
Mette Dalgaard Buch
Mette Hyldegaard Kinch
Anne Persson
Maria Louise Kongstad Samsøe
Mette Ougaard Schønnemann
Christina Rosenberg
Mette Kästner Jensen
Mike Grandt Straagaard
Monica Brockdorff Jørgensen
Andreas Lund Florague Andersen
Betina Iroisch Kristensen
Camilla Dam Kirkegaard Pedersen
Charlotte Bracher Nybo-Sørensen
Gitte Solgård Larsen
Julie Bjerg Jakobsen
Lucy Catherine Chégina Wanjau
Mathilde Hermansen
Uffe Bjerregård Korte
Den politiske ledelse drøfter lokalpolitiske emner og iværksætter indsatser for at styrke samarbejdet og udvikle tiltag til gavn for dig som medlem af DSR.
IndsatsområderKredsen holder generalforsamling hvert andet år, næste gang i 2026.
GeneralforsamlingHer finder du faglige og sociale arrangementer - du kan også deltage i flere af FH's arrangementer.
Kommende arrangementer